1. Pengerusi
1.1
Mempengerusikan mesyuarat yang diadakan.
1.2
Meneliti catatan minit mesyuarat dan memastikan segala tindakan yang diputuskan
diambil tindakan sewajarnya.
1.3
Membincangkan semua program dan aktiviti mingguan, semester dan tahunan bersama-sama
ahli jawatankuasa dan guru penasihat.
1.4
Memastikan semua kegiatan yang dirancang dapat dijalankan dengan baik.
1.5
Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Pemimpin dari semasa ke
semasa.
2. Naib Pengerusi
2.1
Membantu pengerusi dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab yang diberi.
2.2
Mempengerusikan mesyuarat jika pengerusi tidak dapat hadir.
2.3
Menjalankan tugastugas lain yang diarahkan oleh Guru Pemimpin dari semasa ke
semasa.
3. Setiausaha
3.1
Mencatat minit mesyuarat dan mengedarkannya kepada ahli.
3.2
Menyediakan laporan semester dan laporan tahunan untuk diselia oleh Guru Pemimpin.
3.3
Menjalankan tugastugas lain yang diarahkan oleh Guru Pemimpin dari semasa ke
semasa.
4. Penolong Setiausaha
4.1
Membantu Setiausaha menjalankan segala tugas dan tanggungjawabnya.
4.2
Berkerjasama dengan setiausaha.
4.3
Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Pemimpin dari semasa ke
semasa.
5. Bendahari
5.1
Mengutip wang derma daripada ahli.
5.2
Mencatat wang masuk dan keluar dalam laporan kewangan.
5.3
Menyerahkan segala kutipan untuk disemak dan disimpan oleh Guru Pemimpin.
5.4
Mengeluarkan resit bagi penerimaan dan pembayaran yang dibuat.
5.5
Memastikan akaun sentiasa dikemaskini.
6. Ahli Jawatankuasa
6.1
Membantu menjalankan tugas dalam segala program dan aktiviti yang dilaksanakan
dengan sebaik mungkin.
6.2
Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Pemimpin.
7. Pemeriksa Kira-Kira
7.1 Memeriksa dan menyemak serta
mengesahkan penyata kewangan pada akhir tahun.
7.2
Memastikan pengurusan kewangan diuruskan dengan betul.
No comments:
Post a Comment